donderdag 27 mei 2010

Privé

Of ik bij de tandarts ben geweest of niet, dat zeg ik niet, want of en hoeveel tanden ik heb, dat vind ik privé. Maar als ik naar de tandarts was geweest, dan was het vandaag zo'n dag dat de tandarts mij vroeg hoe het ging en ik antwoordde: 'best', maar dat ik vandaag geen zin had in gaatjes en of hij daar een beetje rekening mee wilde houden.
Dan zou hij lachen en zeggen dat het wel zou meevallen omdat het meestal wel meeviel en dat ik eens een dag met hem zou moeten meelopen, zodat ik kon zien wat voor ellende hij tegenkwam. En daarna zou hij een behandeling bedenken voor de volgende keer, hij zou me uitgebreid uitleggen dat het best zou meevallen, omdat het normaal gesproken ook meeviel en dat ik er niet tegenop hoefde te zien en dat ik me er bovendien een half jaar op kon voorbereiden.
We zouden lachend uit elkaar gaan en zeggen dat het weer veel te kort was geweest.
Als het mijn tandarts niet was, gesteld dat ik er dus een had, dan zou ik het niet eens erg vinden om er naartoe te gaan.
Zoiets.

1 opmerking:

Anoniem zei

Wat schrijf jij mooi. Leuk die korte ikjes als het ware. Ik ga dit volgen met veel plezier.