vrijdag 24 september 2010

Tuig!

Ik wil het er niet over hebben, over die blonde gek die nu weer boos is op een Indonesische ambassadeur omdat hij stond te fulmineren en te schelden en nog best een punt maakte met zijn angstpsychose of wat hij ook zei. Onze koning van het Vrije Woord kon er in ieder geval weer eens niet tegen, maar ik wil het er niet over hebben, want anders raak ik nog eens verzuurd van pure narrigheid.
Ik wil niet verzuurd raken.
Ik wil weer blijmoedig en naïef in het leven staan. Ik wil een niets-aan-de-hand-blog, zo'n blog over appelmoes en kijk eens wat leuk, ik heb hem zelf gemaakt.
Maar ik maak geen appelmoes.
Waarom zou ik?
Ik kan ook een potje kopen, daar word je niet moe van en het kost niets.
Je vraagt je af hoe ze zo goedkoop kunnen zijn, een kilo appels is veel duurder. Wie strijkt al dat appelgeld op? Worden we weer eens belazerd?
Of zijn appels helemaal niet te duur, maar wordt appelmoes niet van appels gemaakt. Maken ze het van afval, van spul dat ze nog niet aan de varkens voeren? Waarom doen ze dat? Ik zeg: zet ze vast. Of nee, over de grens ermee!
Tuig!

6 opmerkingen:

Anders zei

of naar Limburg...

Flopke zei

Dat vind ik zielig, ik ken heel leuke Limburgers.

Karin zei

Ooit plukte ik eens appels bij een heuse fruitteler. Alles wat rot en op de grond lag werd ook verzameld en in een grote silo gegooid...u raadt het al > appels voor de appelmoes. En oh ja.... alles wat de ene dag nog niet plukklaar was, werd in de nacht 'klaar' gespoten. Ik zie wel een overeenkomst met de appelmoesappels en de volgersvandeengeblondeman :-)

Flopke zei

Rotte appels moeten weg! Ze moeten zo snel mogelijk fijngemalen. Want zoals het nu gaat is er amper plaats voor fatsoenlijke appels.

Flopke zei

En appels die te lui zijn om te rijpen... laten die in een andere boom gaan rondhangen.

Karin zei

nu ja weg.....ze zijn er nu eenmaal, maar worden 'veilig' ingepot achter glas en deksel. Een bitter nasmaakje hebben ze voortaan wel :-) En die luie appels, moeten gewoon de tijd krijgen...maar ja, daar is geen tijd voor!!
De fatsoenlijke appels zijn nog altijd het lekkerst, vroeg of laat....grijpen we er weer naar... hoop ik toch!!