woensdag 15 december 2010

Op zijn narrigst

Vanochtend de oorlogspraat van de PVV, vanmiddag werd ik gebeld door de administratie van mijn ziektekostenverzekering. Je weet wel, die verzekering die steeds duurder wordt, terwijl ze steeds minder voor je doen. Of ze mijn e-mailadres mochten hebben.
Ik gaf het adres en vroeg: 'Ik weet niet eens of ik wel klant blijf, hoe lang heb ik nog de tijd om op te zeggen?'
Dat wist hij niet.
'U bent toch van de adminstratie, dan weet u toch wel tot wanneer ik kan opzeggen,' bitste ik.
Hij was alleen van de e-mailadressen, legde hij uit.
Dat vond ik nogal een smalle taakopvatting binnen de administratie en omdat hij mij niet wilde helpen, wilde ik hem opeens ook niet meer helpen.
'Dan mag u mijn e-mailadres ook niet gebruiken,' zei ik.
Hij wenste mij een prettige dag toe.
Maar dat had al lang geen zin meer.

4 opmerkingen:

Xiwel zei

Ik kreeg zo'n gesprekje van mijn huidige verzekeraar nadat ik al had besloten om over te stappen. Dwz ze vroeg of ik tevreden was. Niet zo, want ik ging dus overstappen naar 1 die mijn hoge eigen risico beter waardeerde met een veel lagere premie.

Dat was dus ook een raar egsprekje met iemand van die verzekering zelf. Dwz ik heb me eerst verzekerd of het geen werkstudent via een callportagebureau was. Dat komt erg vaak voor en zij weten niets van zo'n bedrijf en de 'zorgproducten'. Daar kan ik ook niet kwaad op worden.

In dit geval werd ik ook niet kwaad onder het motto 'blameer niet de boodschapper.'

Flopke zei

Je bent een wijs mensch. Een wijsheid die Flopke niet altijd kan opbrengen als de ellende door elkaar gaat lopen.

Neneh zei

er ontglipt me een lach....

ik zou ook geen zin meer hebben

Flopke zei

Het staat volgens mij ook in je taakomschrijving van telefonische lastigvaller: uitgescholden worden.