maandag 30 mei 2011

Een goed geheim...

Ik geloof dat het Umerto Eco was die ik laatst op de televisie hoorde zeggen dat een goed geheim, een leeg geheim is. Het heeft alles van een geheim, namelijk dat jij iets weet en de ander niet en dat de ander het dus ook graag wil weten. Maar zodra een geheim geopenbaard is, is de magie eraf en blijft er van het geheim niets meer over. Alleen het lege geheim wordt nooit onthuld en blijft daarmee overeind.
Het is precies waar ik zo bang voor ben, dat jullie teleurgesteld raken. Want mijn geheim is niet leeg.
Maar terugkrabbelen kan niet, dan voelen jullie je genept en dat is nog erger. Dus ik maak het af, ik moet wel. Ik kreeg een DM van een twitteraar, ze wilde me iets vragen.
Maar willen jullie niet eerst weten wat er zaterdag gebeurde? Omdat ik al zo lang zin had om iets te winnen, en zaterdag won ik eindelijk iets. En dat ik daar bewijzen van heb, maar dat ik me afvraag of ik die mag laten zien?

4 opmerkingen:

narimda zei

Ik ben heel benieuwd! Laat maar zien, van mij mag het.

Flopke zei

Wacht maar, het komt allemaal...

Karin zei

Ik denk dat je het gewonnene veilig kunt laten zien. Tenzij er nadrukkelijk bij is gezegd dat je het weliswaar hebt gewonnen, maar dat het verder strikt geheim dient te bijven.

Flopke zei

Heerlijk, die eenvoudige oplossingen, Karin. Het is nog lang niet gemakkelijk om een probleem te creëren.