vrijdag 30 maart 2012

Iiiiiek!

Gister zag ik vanuit mijn ooghoeken iets bewegen. Meestal als je dan kijkt, is het weg, maar in dit geval kwam het snel weer terug. Het was een muisje dat van achter de ene box overstak naar de andere en daarna de kamer doorkruiste.
Ik wil er graag bijhoren, daarom pas ik me aan, dus deed ik wat ik geacht werd te doen: gillen. Ik leek wel een wijf.
Het muisje werd daar onrustig van, rende terug naar de boxen en vluchtte achter de gordijnen.
Na veel gegil en hulp en nadat het muisje naar buiten was gejaagd, ging ik weer op mijn stoel zitten.
Maar het was niet meer zoals ervoor.
Waar kwam het beestje vandaan? Kwam het van buiten, was het via een kier door de deur geglipt? Of woonde het al langer binnen, ergens onder de vloer? Was het kortom een binnen- of een buitenmuisje? (Van Broer heb ik begrepen dat ze verschillend zijn. Als je een buitenmuisje binnenkrijgt, is dat geen probleem, want hij woont er niet, hij gaat altijd weer naar buiten.
Maar ja, andersom is dat ook zo...)
Als ik nu de kamer binnenkom, klop ik even.

Geen opmerkingen: