dinsdag 15 oktober 2013

Kleine schroefjes en begrip




Om drie uur meldde ik me bij de iPhone-kliniek Larsa. Het was er zo schoon en opgeruimd als in een echte kliniek. Een man, zijn naam weet ik niet meer, bekeek mijn iPhone. De homeknop was inderdaad kapot, de reparatie zou een half uurtje kosten.
Hij zei u en bleef u zeggen, ik zei er niets van, omdat ik niet wilde dat er ook maar iets was dat hem uit zijn evenwicht zou halen.
'Ben je er voorzichtig mee?' vroeg ik toen hij met mijn mobiel naar zijn kamer liep.
'Alsof het mijn eigen kind is,' antwoordde hij.
Toen wist ik dat hij het begreep.
Na een paar minuten ging zijn telefoon. Hij nam op, hij moest wel. Maar ik wist ook dat mijn iPhone nu open lag. Ik hoorde vanaf mijn plaats in de gang de klant door de telefoon schallen. Ze was nogal volhardend. Ik dacht aan de minuscule schroefjes die nu op zijn tafel moesten liggen en hoopte dat ze er niet vanaf zouden trillen.
Eindelijk hing de klant op. Ik ontspande, maar de telefoon ging weer. Hij nam op, hij moest wel. Daarna kwam er een klant langs om zijn telefoon te brengen. Toen die de deur uit liep, zei de man voor hij weer verdween: 'Bijna klaar.'
Dat stelde me al een beetje gerust, maar toch vroeg ik voor de zekerheid: ' Gaat het goed?'
Het ging goed.
Na een paar minuten kwam hij mijn code vragen.
Ik wist: dan was ze weer heel. Ik gaf hem alle codes die ik kon verzinnen.
Hij schreef ze op en ging weer naar achter. Al bij de derde code riep hij: ' Ja! Deze is goed.'
Alles bij elkaar duurde het een half uur, zeker niet langer. Hij bracht me mijn iPhone, alles deed het weer.
Dit is de man, ik mocht gerust een foto van hem maken en als ik erop stond, wilde hij best zijn handen voor zijn gezicht houden.
Maar moest hij mijn telefoon niet vasthouden, als bewijs?
Ik vond dat een goed idee, maar gaf haar niet. Vooral eigenlijk omdat ik dan geen foto kon maken.

3 opmerkingen:

gewebkijk zei

ik lees u graag, en i luf happy endings.:-)

Diana zei

een man die voor je iphone zorgt alsof het zijn eigen kind is.....hoe mooi wil je het hebben!!

Flopke zei

Ja Diana, het was schoon. En gewebkijk, dank u! Ik hou ook van happy endings, jammer dat ze zo zeldzaam zijn.