maandag 23 juni 2014

Niet kijken!



In augustus komt mijn boek uit, ik zou er graag over willen vertellen, over hoe leuk ik het vind, waar het over gaat en hoe het allemaal gegaan is. Maar als ik erover vertel, onthul ik mezelf en dat kan niet, dat wil ik niet maar misschien wel erger: dat willen jullie ook niet. Ik heb er maanden over gedacht, en opeens doe ik maar wat. Ik bedoel deze kunstgreep: jullie doen je ogen even dicht, kijken niet naar de foto en slaan de onderstaande tekst voor een groot deel over.
Komt 'ie...



Dit is het boek.
Jullie kennen het vast wel: je krijgt bezoek, en op een gegeven moment denk je: wanneer gaan ze? Ik wil naar bed. En daarna denk je: ze gaan nooit meer, vanaf nu blijven ze hier voor altijd! Dat overkomt de hoofdpersoon van mijn boek. Ze had Flopke kunnen heten, maar heet Lotte. Op een dag belt Vieze Arie aan, ze wist niet eens dat ze hem kende. Maar hij staat er, hij komt binnen, gaat zitten, blijft eten en slapen. Hij vertrekt niet meer, integendeel, hij dringt steeds dieper in haar leven binnen.
Zo.
Dat lucht op.
Het moest even. Jullie kunnen je ogen weer open doen.


5 opmerkingen:

Katelijn zei

Ha Flopke, ik vind de namen (Lotte en Vieze Arie) briljant. Ik heb er ineens ook beelden bij... Verheug me.

Flopke zei

Dat vind ik heel erg leuk om te horen Katelijn!

Anoniem zei

Dmn... ik heb gekeken. Jammer ... weer een mysterie opgelost ...

@keesbtea

Flopke zei

@keesbtea anoniem blijven is een verantwoordelijkheid voor ons allebei. Als je echt je best doet, kom je nergens achter. En anders moet je het weer vergeten. Ik kan je daarbij helpen.

Flopke zei

Of je het gecompliceerder maakt? Maar als dat zo is, dan is daar toch niets op tegen? Natuurlijk kan jouw exemplaar gesigneerd worden, daar vinden we iets op.