zaterdag 3 mei 2008

Weer en een blogje

Ik vraag me wel eens af waarom ik de dingen doe die ik doe, zoals dit: de zon schijnt zoals hij dat in Nederland niet zo vaak doet - in ieder geval niet voor mijn gevoel - en dat relatief vroeg in het jaar, en ik zit ondertussen binnen, schrijf een blogje, me tegelijkertijd afvragend waarom ik in vredesnaam niet buiten ben. Het antwoord luidt ongeveer: omdat er nog te veel moet gebeuren, waarvan een deel uit de hand dreigt te lopen, terwijl ik andere dingen probleemloos had kunnen doen, die ik heb nagelaten, waardoor het probleem ontstond, dat, naarmate ik het langer blijf uitstellen, alleen maar groter wordt en op de derde plaats omdat andere dingen niet lukken, hoewel ik mijn best voor doe, daarbij aantekenend dat 'je best doen' niet per se een aanbeveling is, aangezien het altijd beter kan, maar waarschijnlijk vooral omdat 'je best doen' betekent dat je de benodigde losheid mist om het echt goed uit te voeren. En wat doe je dan?
Dan grijp je naar de fles of schrijf je een blogje.
Ik bedoel maar.
En nu ga ik naar buiten.

Geen opmerkingen: