zaterdag 31 januari 2009

Groeten van Flopke



Het is alweer weken geleden dat ik bij de kapper zat en een mede-Twitteraar zag binnenlopen, laat ik hem X-feiten noemen. Voor de zekerheid vroeg ik mijn kapster N. of het hem echt was, want ik kende hem alleen van een foto.
Die bevestigde het.
Snel legde ik de situatie uit en zei dat als ik weg was, ze hem maar de groeten van Flopke moest doen.
Ze giechelde.
Gister kwam ik weer bij de kapper en kapster M. kwam giechelend op me af, want X-feiten zou toevallig ook weer komen. De rest van de kappers lachten. Iedereen kon zich het incident en vooral de reactie van X-feiten herinneren. N. dacht echter dat X-feiten had afgebeld.
Toen N. net klaar was met het knippen van mijn haar, kwam X-feiten toch binnenlopen. Alle kappers begonnen te giechelen, zeker toen X-feiten er zelf over begon. Wat hij zei, weet ik niet precies, maar ik meen dat hij dacht dat hij mij gezien had. N. kon het me niet goed uitleggen, omdat X-feiten achter ons bij de wasbak plaatsnam. Hij keek geen moment naar me.
Het was al lang duidelijk wat ons te doen stond: X-feiten moest weer de groeten van Flopke krijgen, en weten dat we alweer samen in de kapsalon hadden gezeten. Snel begon N. me te föhnen.
'Ik doe het niet zo goed,' zei ze, 'want je moet wég hier.'
Ik betaalde, terwijl N. haastig een volgende afspraak inplande. Daarna zei ik iedereen gedag. Alle kappers groetten giechelend terug. X-feiten die verscholen zat achter kapster M., zag me niet.
Wel jammer dat ik niet even met mijn handen voor mijn gezicht voor het raam ook X-feiten even gegroet heb. Volgende keer dan maar.
X-feiten wil me nu ontmaskeren. En dus zit er voor mij niets anders op dan dat te voorkomen.
Niemand heeft gezegd dat het leven er gemakkelijker op wordt.

1 opmerking:

De Vogelman zei

Ik vind het spannend :)