vrijdag 3 april 2009

Herfst op het toilet



Vanochtend, op deze eerste rokjesdag (modern seksisme) zat ik op de wc het toiletpapier te bekijken en opeens wist ik waarom de rollen deze week in de aanbieding waren. Het is herfstpapier. Dan ga ik vanzelf denken aan de marketeer die aanvankelijk een gewéldig idee kreeg: seizoensgebonden billen afvegen. Ik zag voor me hoe hij het onlangs benauwd kreeg op zijn eigen toilet, omdat hij blijkbaar niet had kunnen voorspellen hoeveel papier we precies gebruiken. En nu dreigde hij te blijven zitten met een enorme berg herfstpapier. Door zijn eigen toilet kreeg hij het allemaal niet gespoeld. Kwam hij vervolgens - tot zijn grote opluchting - zelf op het idee om het in de aanbieding kon doen? Of werd hij hierbij geholpen? En hoe zou hij het op de vergadering naar voren hebben gebracht? (Jongens, ik zat vanochtend op het toilet zo'n beetje te denken...)
In ieder geval worden wij op deze lentedag op de wc met onze neus op de herfst gedrukt. Bij wijze van spreken dan.

5 opmerkingen:

bart zei

Ik krijg alle reuring rondom rokjesdag slechts zijdelings mee. Wat is er nu precies modern aan dat seksisme? Dat op een dag als deze veel vrouwen (kennelijk) rokjes aandoen, of dat veel mannen (kennelijk) dat opmerken en uitspreken?

Of mis ik nu het hele punt wat rokjesdag is? ;-)

Flopke zei

Ik vond hem zelf wel grappig. Want rokjesdag is toch de dag dat veel mannen reikhalzend uitkijken naar blote benen en ander bloot van vrouwen. Dat hoeft verder niet erg te zijn, maar dit is wel wat er gebeurt. En Martin Bril die het woord bedacht, is een man die zichzelf als modern beschouwt.
(Het is vaak het lastige met zaken als seksisme en discriminatie: je kunt niet bewijzen dat het speelt, het kan altijd toeval zijn. Mensen zijn zich er zelf vaak niet bewust van. Ik weet ook niet of het speelt, maar het is volgens mij wel zo dat als de opmerking erg pijnlijk gevonden wordt, er iets niet in de haak is. Want anders haal je je schouders op als ik zoiets roep.)

Karin zei

Zelf zit ik nog met 20 rollen kerstpapier

Flopke zei

Maar je Sintpapier is op? Je weet wel, dat papier met al die lachende Pieten...

esquirol zei

het is nu (hernieuwde regen) alweer niet zo, maar voor mij, als conservatief geklede kantoorman, is rokjesdag de dag om geen stropdas aan te doen. Het is bloesjesdag.