zaterdag 9 mei 2009

Het weer



David Lynch heeft een dagelijkse weerrubriek op zijn site, las ik in de krant. Hij vertelt welk weer het in LA is op de dag zelf. Op het moment dat ik kijk, staat er nog altijd het weer op van woensdag 25 maart 2009. Dat is lang geleden. Voor het weer dan. Maar hij is wel kort en krachtig: zonnig, een zachte bries, een prachtige blauwe lucht, 60 graden Fahrenheit, 16 graden Celsius.
Dat is nog een hele kunst, want hier ligt het ingewikkelder. De lucht niet blauw, maar ook niet onblauw. Een beetje grijzig eigenlijk. Daardoor is het niet helemaal zonnig, maar ook zeker niet onzonnig, integendeel. Hooguit een beetje heiïg misschien. Er zijn dus wel schaduwen, bedoel ik. Binnen is het 26,5 graden, (en dat is ongeveer 80 graden Fahrenheit, bereken ik met een omrekenprogrammaatje dat ik op internet vind). Buiten weet ik nog niet, mijn thermometer staat nu op de balkonrand.
Na een kwartier: de temperatuur buiten is nu 22,6 graden Celsius (ongeveer 73 graden Fahrenheit). Maar misschien zakt die nog omdat de thermometer er eigenlijk langer moet staan. Of misschien ook was het net wel kouder, omdat de zon nu harder is gaan schijnen. Hoe warm het binnen is, weet ik niet meer. Iets warmer als ik de deur had dichtgehouden, maar omdat hij openstaat, misschien wel iets frisser dan net.
Ik heb de thermometer net binnenzet, en zie dat de temperatuur buiten nu alweer iets hoger is.
En een foto van het weer maken lukt ook niet zo goed.

Geen opmerkingen: