woensdag 30 januari 2008

De rum is bijna op

Wat ging het hier eigenlijk gemakkelijk voor ik naar Cuba vertrok. Ik bedoel: heb ik niet maandenlang bijna elke dag iets geschreven? En nu komt het maar niet terug, terwijl het op de Cuba-blog automatisch gaat. Hoe kan dat?
Natuurlijk, er is hier geen locale gids A. die me ongevraagd vertelt dat Rodrigez huppelepup 11 februari 19weetikveel stief bij een of andere heldendaad.
Geen reisbegeleider Flupke (ik heb haar nog niet eens voorgesteld) die uitlegt waar we kunnen eten, hoewel we het gerust ook zelf mogen uitzoeken.
Geen reisgenoot Y. die vertelt hoe laat het nu in Nederland is.
En geen L. om me uit te leggen dat het helemaal niet erg is waarmee ik nu zit, om er vervolgens een smakelijke anekdote aan vast te knopen.
Nee, we weten allemaal hoe laat het hier is, welke auto's hier rijden en wat we hier zo ongeveer denken. (Daar maken we nu juist helemaal geen geheim van.) Ik heb al weken geen ketting gekocht, niemand een peso gegeven, en de rum is bijna op.
Hoog tijd om weer te weten wat ik hier doe.

Geen opmerkingen: