Stel je hebt een haardhouthandel ergens in het bos waar bar weinig klanten langskomen. Daarom wil je het hout via internet verkopen. Je laat een neef een site bouwen, de site komt online, maar daarmee trek je nog altijd weinig klanten. Daarom neem je een reclamebureau in de arm.
Een reclamejongen, lang krullend haar, adviseert je een radiospotje te maken.
'Goed idee, werk maar uit,' zeg je. Even denk je na en voegt eraan toe: 'Je zou bijvoorbeeld een echtpaar kunnen opvoeren dat een open haard heeft, maar geen hout. En het stel weet ook niet waar het te halen is.'
De reclamejongen lacht. 'Laat dat maar aan ons over! Wij zijn er voor de creatieve invulling.'
Na een week of drie komt de reclamejongen terug. Hij is bruiner dan je je herinnert en heeft een hip truitje over zijn schouders geslagen. Hij presenteert het volgende idee. Een man en een vrouw hebben een relatie met elkaar, verdere omstandigheden hoeven niet duidelijk te worden. Ze voeren het volgende gesprek.
De man: 'Schat, wie is jou nummer 1?'
De vrouw: 'Mijn nummer 1 is natuurlijk haardhout punt com.'
Wat gebeurt er daarna? Zeg jij dan: 'Goed idee, werk maar uit'?
2 opmerkingen:
waarschijnlijk zie je door de bomen het bos toch al niet meer, want je haardhoutdotkom bedrijfje zit in emmeloord. emmeloord? ja want dat staat op je website, dus dan is dat zo. maar goed, je gaat er vanuit dat de man en de vrouw uit het idee van de gebruinde reclamejongen zeker en vast spaarzaam gekleed zijn. en omdat je nog weet dat een pizzabakker ooit goed gescoord heeft met de lekkerste dozen denk je dat je met een bos hout voor de deur wel wat kan bereiken.
Voor zover ik je begrijp, Houtman, zeg je: beroerde reclame scoort. Je hebt gelijk, er is wel meer van slechte smaak dat scoort. Overigens hoop ik dat dit nu vanaf 2010 is afgelopen.
Een reactie posten