zaterdag 11 juni 2011

Gewonnen II...


Voor het belangrijke vertel, nog even dit.
Als je iets wint, is er een uitreiking. Mij viel op dat alle voorgaande winnaars hun prijs in alle stilte hadden opgehaald, dat ging ik anders doen. Ik zou een foto laten maken van de uitreiking en die ging ik publiceren. Feestelijk kwam ik de boekhandel binnen, lawaaierig riep ik dat ik het boek kwam halen en dat daar een foto van gemaakt moest worden.
De boekverkoper lachte onhandig. Maar omdat ik daar stond met mijn iPhone, omdat ik noch hij ons samen op de foto kon zetten, riep hij een collega. Want ik wilde van geen wijken weten. Hij vroeg nog of hij de foto niet mocht maken, maar zijn collega keek wel uit. En dus maakte de collega een foto van de uitreiking en die zette ik gelijk op facebook.
Later had ik spijt. Want misschien vond de boekverkoper dat helemaal niet zo leuk als ik het bedoelde. Het is een bijzonder vriendelijke boekverkoper en ik was duidelijk over hem heen gedenderd. Ik wilde de foto eraf halen en hem alsnog netjes om toestemming vragen. Maar toen had zijn baas op facebook al gezegd dat hij de foto 'leuk' vond. (Zo gaat dat op facebook.)
En als je baas iets leuk vindt, kun je dan nog ombekommerd zeggen dat je het liever niet hebt?
Soms is er geen weg terug. En dat ik nu wel discreet ben... daarvan ben ik zelf ook niet onder de indruk zijn.

Geen opmerkingen: