vrijdag 5 december 2008

Anticyclisch leven

Sinterklaas is alweer bijna voorbij, terwijl ik amper wist dat het begonnen was. De schoenen die de afgelopen tijd in de kamer slingerden, heb ik in het beste geval mopperend weer in de gang gezet, vaker schoof ik ze met mijn rechtervoet onder de bank. Geen chocoladeletter gezien, wel een man met een mijter. Hij zat op een paard, achter hem volgde een hele stoet. Ik wilde naar de overkant, want ik had haast, maar door alle bezemwagens, waarvan er een paar ook paarden konden vervoeren, duurde het even voor ik kon oversteken.
Vanavond heb ik zin om een beetje te winkelen, aangezien het er gister te guur voor was, maar ik weet ook wel dat de winkels dan gesloten zijn. Anticyclisch leven, het is niet altijd even gemakkelijk. Met dit grafiekje - een illustratie van anticyclisch budgetteren - hoop ik alles een beetje te verhelderen.
(Je zou ook kunnen zeggen dat ik nog steeds last heb van een writersblock. En dan kun je natuurlijk zwijgen, maar je kunt je ook verstoppen achter een stukje.)

Geen opmerkingen: