dinsdag 12 februari 2008

6270922790018

Even iets anders, want ik snap het niet goed. Waarom wil iemand dat je een rekening betaalt onder vermelding van een nummer als: 6270922790018? Het nummer stond klein ergens in een hoekje van de rekening. Ik bedoel: wat wil je dan? Waar ben je op uit?
Even voor de goede orde: het is een rekening die ik moest betalen aan de ander. Die ander moet mijn geld dus willen, maar die wil wel eerst dat ik dat nummer overtype.
Ik wil me echt wel aanpassen. Ik doe mijn best.
(Met dit stukje ben ik nu zeven minuten bezig, dus het is verwaarloosbaar, maar als ik nog even doorga, dan mag ik een kwartier rekenen en begint het ergens op te lijken. Nou goed, dat is weer een ander verhaal.)
Gelukkig was het hokje groot genoeg. Voor dat getal bedoel ik. Want dat is nog lang niet zo vanzelfsprekend.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Bill Bryson heeft zich er hilarisch over opgewonden dat veel nummerreeksen, en vooral serienummers van computers, zo lang zijn dat elke proton in het heelal zijn eigen pc kan aanschaffen en we toch nog niet door de nummers heen zullen raken. Dit lijkt me ook typisch zo'n geval van numerieke overkill. Mijn advies: gewoon het getal 12 invullen.

Flopke zei

Ja, dat willen ze. En dan zie ik de deurwaarders zich al in rijen opstellen hier. U heeft rekening nummer 6270922790018 nog niet betaald. En dat u rekening 12 wel hebt betaald, die we u niet gestuurd hebben, dat is voor uw eigen... eh... rekening.