maandag 18 februari 2008

Johan Returns

De Johannen blijven ons bezighouden. Dit weekend was het zanger Johan die hier ondanks heftige protesten optrad.
Of hij het gedaan heeft, weet ik niet. En als het wel het geval is, weet ik niet of we ons daar nu nog zo druk om moeten maken.
Maar ik begrijp niet waarom hij per se wilde komen. En vooral niet waarom hij zegt dat hij volgend jaar terugkomt. Of eigenlijk: als ik het wel begrijp, weet ik niet of ik dat wel zo charmant vind.
Wat ik nog minder begrijp is het enthousiaste publiek in de uitverkochte zaal. Kwamen ze echt om O mooie, oude Wester en Daar bij die molen nog eens live uitgevoerd te zien door een man die vast betere tijden heeft gekend?
Of was het een statement?
Of is dit familie van het volk dat in Drachten bij het appartementencomplex pleegt rond te hangen, altijd in voor een verzetje?

3 opmerkingen:

Karin zei

Precies wat ik me afvroeg: wie hebben in 's hemelsnaam die Flint gevuld?? Maar ook: waarom heb ik in alle 104 jaar dat Johan leeft nog nooit van Johan gehoord, en is hij nu ineens heet nieuws en moeten mensen zich er mateloos over opwinden? Ik volg het niet.

Flopke zei

En dan zo'n schouwburgprogrammeur. Waarom Johan? Wilde Paul van Vliet écht niet komen?

Anoniem zei

Pffff...