zaterdag 28 juni 2008

Hallo...

Als een telemarketeer belt, merk je dat aan twee dingen. Je ziet geen nummer in het schermpje verschijnen, maar het bericht dat nummerherkenning niet mogelijk is. Bovendien hoor je in het begin even niets. Dat komt omdat er meerdere nummers tegelijk gedraaid worden. De eerste die opneemt, wordt aangenomen, bij de rest wordt de verbinding weer verbroken. Dat is efficiënter voor de telemarketeer, die zo maximaal veel mensen aan de lijn krijgt. Maar het is niet efficiënt voor ons aan de andere kant van de lijn. Het overkomt me de laatste tijd regelmatig. Hoewel ik telemarketeers toch bijzonder goed gezind ben, zou dit een reden zijn om mijn hobby op te geven. Gisterochtend was het weer zover, daaruit ontstond het volgende plan, dat ik diezelfde middag met succes kon uitvoeren.
Er werd gebeld.
Nummer ID onbekend, las ik op het schermpje.
Korte stilte.
Maar ik won.
'Hallo, u spreekt met Flopke.'
Korte stilte.
'Hallo, u spreekt met Hannie...'
'Hallo...'
'Hallo...'
'Hallo...'
'Hallo, u spreekt met Hannie...'
'Hallo...'
'Hallo, hoort u mij?'
'Ja, hallo...'
'Hallo, u spreekt met Hannie Voorthuis van het Wereldnatuurfonds...'
'Hallo...'
'Hallo...'
Ik hing op.

Geen opmerkingen: