dinsdag 9 september 2008

In gesprek met de Dominee

Dat is nog eens goed nieuws. Sinds vorige week kunnen we wekelijks op de site van de Volkskrant een preek van Dominee Gremdaat beluisteren. Deze week ging het over: Dreigend water vereist snel actie. (De Dominee: 'Kent u die uitdrukking? Ik moest eraan denken toen ik in de krant las: Dreigend water vereist snel actie.')
Ik vond zijn e-mailadres, waarbij hij schreef dat hij al zijn post zelf zou lezen en als het even kon ook zou beantwoorden.
Ik heb hem gelijk geschreven.


Beste dominee Gremdaat,

Wat fijn dat ik u weer gevonden heb via de volkskrant. En daarna vond ik ook uw site. Wat fijn dat ik nu af en toe weer een preek kan horen en samen met u de krant kan doornemen. Want je leest de krant wel, maar vaak kritiekloos.
Dan lees je iets en denk je: ach ja, natuurlijk, terwijl het de vraag is of het zo natuurlijk is allemaal.
Ik vond het erg dat u van de televisie verdween. Als ik netmanager was, had ik daar een stokje voor gestoken.
Maar ja, ik ben geen netmanager.
Ik heb wel een baan hoor, maar netmanager is waarschijnlijk net iets te hoog gegrepen.
Groeten,

Flopke
(Wat heerlijk van de digitale snelweg dat je elkaar zomaar kunt mailen.)

En nu maar afwachten.

2 opmerkingen:

Unknown zei

Soms zeg ik iets waar anderen naar moeten luisteren. Dan ben ik net manager.

Flopke zei

Dat moet je gaan oppassen, Hoof. Want voor je het weet gaat dat van kwaad tot erger en straks dan heb je de poppen aan het dansen.