zondag 14 september 2008

Zoek de schuld bij jezelf

Beste dominee Gremdaat,

Ik schreef u vorige keer dat ik zo blij was u weer gevonden te hebben en dat ik het leuk vond dat ik u te kunnen mailen. Op uw site zegt u dat u alle mail leest en u belooft de meeste mails te beantwoorden. Stiekem hoopte ik daarom iets van u te horen.
Maar er gebeurde niets.
Uw nieuwe preek ging over: ‘Zoek de schuld bij jezelf.’
Het sterke van uw preken is dat je erover gaat nadenken. En ik dacht: u staat op de Volkskrant-site, wordt drukbezocht, ik zag dat uw filmpjes zelfs erg hoog worden gewaardeerd. Er zullen wel meer mensen naar u geschreven hebben en u heeft het vast erg druk met al onze mail. Kan ik dan teleurgesteld zijn?
Ik ben u pas gaan zoeken toen ik zag dat u op Volkskrantsite verscheen. Opeens was ik er niet meer te laks voor. Eerder heb ik er blijkbaar de moeite niet voor genomen. Mag ik dan hopen dat u ook gelijk tijd voor me maakt? Net nu u het zo druk heeft? Wie zulke dingen verwacht, vráágt erom
Dat wilde ik u even laten weten.
U ook een prettig etensmaal, met ook worteltjes erin.
En misschien wel tomatenpuree.

Flopke

Geen opmerkingen: