woensdag 11 juli 2007

Je moet toch mee

Iedereen heeft een blog, iedereen twittert. En dus moet je mee, dat realiseer ik me heel goed. Want anders kun je je niet vertonen op een gemiddelde verjaardag. De behoefte is er ook echt wel bij mij. Heus. Natúúrlijk wil ik een blog en wil ik twitteren. Ik wil niet eenzaam zijn en achterlopen. Ik wil er toch ook een beetje bijhoren. Nou ja, min of meer. Soms of zo. Maar nu heb ik wel een probleem, want ik wil niets over mezelf kwijt. Ik ben niet spontaan, ik wil niet dat iedereen kan lezen wat ik denk en vind, behalve als ik er héél lang over heb nagedacht. En ik wil zeker niet dat men weet wat ik doe. Al sinds mijn puberteit duik ik weg als ik een camera zie. Dus dat botst. Want een blog van iemand die niets wil vertellen, dat is irritant. Zelf kan ik daar bijvoorbeeld niet goed tegen. Zo staan de zaken er dus voor. Kom maar niet te vaak kijken, want zoveel zal er hier niet gebeuren. Hoop ik. Ik bedoel: ik heb werkelijk wel iets beters te doen. En jullie ook natuurlijk . Zucht. Flopke

14 opmerkingen:

de Vogelman zei

Wat een geweldige foto. En zo'n leuk initiatief ook, zo'n weblog :)

Flopke zei

Dank je wel, Ed! En met deze heusche reactie is mijn leven compleet geworden. Hoewel ik wel iets in je tekst proef van... nee. Laat maar.

Niki zei

Ik ben sprakeloos! Net zoveel te vertellen als ik! En dan toch een weblog durven beginnen. Ik ga elke dag lezen.

Flopke zei

Niki! Ha. Ik maak inderdaad nagenoeg niks mee. Of in ieder geval zal ik het krachtig en blijvend ontkennen.

Karin zei

Oh-oh, je blog is live. Dit kan een hit worden. Want een online worsteling met privacy, dat kan toch niet anders dan... Toch?

Pieter de Rijk zei

Ha Flop! Geweldig hoor. En je zult zien dat er wel wat komt. Je kunt schrijven, dus dat is alvast meegenomen!

DaPiet.

Pieter de Rijk zei

O ja, Flop. Daar ik ook met Blogger werk, sta ik natuurlijk gereed om vragen over het programma te beantwoorden; voorzover mijn kennis strekt uiteraard.

Pauline Slot zei

He Flop! Wegduiken heeft geen zin, want ik heb een photoshopprogramma, MyMemory genaamd, waarmee ontbrekende delen van de foto aangevuld kunnen worden. Zo zie ik je gezicht toch. Niet zo vies kijken! En doorgaan met het exploreren van je ambivalentie. Daar komt literatuur van. Succes!

Siske

Unknown zei

Een handreiking naar je medemens toe, zo zie ik het!
Of toch op z'n minst een gestrekte arm...

Moniek zei

Flopke! Ik ben ietwat beduusd. En vol verwachting. Als dit al mogelijk is, dan...
Tonutoe was ik tevreden met die flip overs en bollen wol. Maar een blog.
Nu is de overhead projector niet ver weg. En nog een heleboel andere zaken ook niet. Maar daar hebben we het dan wel weer gewoon over. Daarom.

Moniek zei

uhm, en ik ben vooral benieuwd naar postings onder het label 'ouderwetse problemen'

Flopke zei

Durk, we zullen het op de agenda zetten. Er gaan zaken veranderen, zo zetten we de overheadprojector straks echt aan de weg. Maak jij daar een powerpointpresentatie van?
En Pieter, mijn eerste wanhopige mail is al onderweg.

Marloes zei

Het is maar goed dat ik op vakantie ga dus...als hier toch niets te beleven valt..:)

Je mag wat mij betreft wel je comments open zetten voor mensen zonder google account.Iets gebruiksvriendelijker

Anoniem zei

Gadverdarrie, weer een log waar ik langs moet. Zo kom ik nooit aan de afwas toe. :(