zaterdag 22 maart 2008

Eerlijk oversteken

Ik zal het maar eerlijk zeggen, jullie mochten immers alles weten. Ik vond de poppetjes leuk, ik verheugde me ze open te maken. Ik was er bijna. En toen stopten ze.
Op.
Ik had nét de slaapdinges gekregen, was daar heel gelukkig mee. Maar het Muziekpoppetje miste ik nog.
Ik ben geen spaarder, ik heb nooit een verzameling compleet gehad, houd niet van de stripboeken en heb een grote hekel aan de liedjes die over de poppetjes zijn gemaakt. Het zou me tegenhouden, maar de dingesen zijn prachtig. Want wat had ik er leuk mee kunnen spelen vroeger. Ik zou er bijna mijn bootje weer bijpakken om ze erin te zetten. En had ik mijn stofzuiger nog maar, met zo'n mooi panoramaraam rondom, waardoor je goed kon zien waar de bijgeleverde witte bolletjes bleven als je ze had opgezogen. Ik gebruikte mijn stofzuiger niet om de witte bolletjes op te zuigen, ik gebruikte hem als futuristisch huis, omdat je door het panoramaraam de poppetjes zo mooi kon zien. De slang was dan een instrument dat je in de nieuwe tijden aan je huis nodig hebt.
Toen ik de poppetjes in handen kreeg, kwam het allemaal weer terug. En dus wilde ik ze allemaal.
Via marktplaats bood iemand de muziekdinges aan. Niet tegen geld, maar tegen DE-punten, die ik nog in een la had liggen. De ruil heeft zojuist plaatsgevonden. Van die DE-punten ben ik af, zij was er blij mee. (Een van de meer troosteloze momenten van mijn leven heb ik doorgebracht in de DE-winkel, eindeloos wachtend op mijn beurt om voor een enorme hoeveelheid DE-punten, die allemaal geteld moesten worden, bijzonder lelijke theelepeltjes te kopen.) Ik heb mijn collectie compleet en ben nu kinderachtig gelukkig.
Zucht.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik heb gisteren eindelijk mijn smurfen opengemaakt, en blijk drie slaapsmurfen te hebben. Althans, ze liggen met hun hoofd op een soort kussen. Dutsmurfen. Tuksmurfen. Te ruilen voor een gouden smurf.

Flopke zei

Wat een mooi bezit, Siske. Nu kun je slaapzaaltje spelen.

Anoniem zei

Ga ik doen. Waarom doen alle smurfen trouwens iets (boodschappen, voetballen, klussen), en is er maar een smurfin, voor wie het vrouw zijn kennelijk zo belastend is dat zij verder niets meer om handen kan hebben? Of moet zij op die babysmurf letten? Het is een hele rare maatschappij, die ons hier wordt voorgespiegeld, en ik hoop dat Rouvoet er iets aan gaat doen.

Flopke zei

De smurfin heeft bloemen in haar hand en haar voornaamste taak is het op hol brengen van de hoofden van de andere smurfen. Verder staat zij op haar benen. Maar wat doen jouw slaapsmurfen eigenlijk? Ik bedoel: wat doen ze nu écht?