zaterdag 30 augustus 2008

Lees je de krant?

'Met Julienne van het renteanalysecentrum, spreek ik met Flopke?'
'Nou en of!'
'Ik bel om u te vragen of u een renteanalyse wilt laten maken.'
'Ik heb het liever even over mijn energierekening.'
'Daar ga ik helaas niet over.'
'Jullie bellen me anders wel vaker, hoor.'
'Dat zijn wij niet.'
'Dus je weet ook niet dat ik bij het Nuon zit? Ik zou graag willen overstappen naar Oxio.'
'Ja, maar daar gaan wij dus niet over.'
'Ik weet niet of je de krant wel eens leest?'
'Jawel.'
'Dan had je kunnen lezen dat de energiekosten erg omhoog gaan.'
'Ja, maar ik ben dus van het renteanalysecentrum. Ik begrijp dat u geen schulden heeft.'
'O jawel, schulden zat. En jij?'
'Ik niet, ik heb genoeg geld.'
'Ja, want dat baantje verdient lekker, heb ik begrepen.'
'Inderdaad.'
'Ben je een beetje uit je humeur Julienne? Wel vrolijk zijn hoor, want het is nu eindelijk mooi weer. Dag.'
'Ja. Dag.'

(Het valt nog niet mee om renteanalysecentrum te illustereren.)

Geen opmerkingen: