maandag 13 augustus 2007

Nieuwe gedachten

Soms is een (kleine) crisis nodig om tot heldere gedachten te komen. Ik sleur jullie gewoon maar even mee. Want waar gaat het hier eigenlijk om? Gister belde ik vriendin W. (Ik noem al mijn vriendinnen W. merk ik, maar dit was vriendin W. met hond X.) Ze is op zoek naar een helderheid, zei ze. (Ik hoop van harte dat ze die snel vindt en proost erop met een kopje groene rozenthee.) Ze was nog lang niet helder genoeg, maar voor mij had ze al een paar heldere gedachten. Ze zei bijvoorbeeld: 'Je bent pas begonnen, Flop. Zoek, experimenteer en laat je niet te veel afleiden. Gebruík je blog.' Het hoeft niet goed te zijn. Dat zei ze niet, dat was mijn eigen gedachte.
Het zoemde en gistte gister in mijn hoofd. Er ontstonden nieuwe gedachtes. Die zijn nog niet af, dus ze kunnen er nog niet uit.
Wat vandaag abstract is, wordt morgen concreet.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Time out Flop? Oké: 'merge wuurdt 't beater'

Anoniem zei

Mooi zeg, zo'n midlife crisis :)

Flopke zei

Nou Bertje, dat het morgen beter wordt, zul je mij niet snel horen beweren. En meneer, mijn midlife crisis begon rond mijn 23ste. (Voor die tijd noem ik het liever een jeugdcrisis.)