maandag 20 augustus 2007

Wist je dit al?

Gister was J. op bezoek. Ik zei: 'Ik ga naar Cuba.'
'Ooooh,' zei ze, 'het land met een C. is Cúba.'
Ik moest even denken. Ik had haar verteld dat we naar India zouden gaan, daarna heb ik het er niet meer over gehad. Ze had mijn blog gelezen.
Nu is het al een hele toer om te onthouden wat je tegen verschillende mensen hebt gezegd. Het is wel belangrijk, want zo voorkom je dat je telkens dezelfde verhalen opdist. En eigenlijk vind ik dat het verbazend vaak lukt om het allemaal bij te houden. Daar heeft De Heer vast zijn best op gedaan. Maar zou Hij er ook aan gedacht hebben dat Hij op een gegeven moment het bloggen zou scheppen? En dat het dan allemaal nog ingewikkelder wordt? Dat je dingen niet dubbel moet vertellen? Maar ook niet dubbel moet bloggen? Dat je soms niet weet of je iets al verteld hebt of dat iemand het op je blog heeft gelezen? Maar dat je daar ook weer niet vanuit mag gaan? Dat je dus soms geen flauw idee hebt wat een ander van je weet?
Of houdt Hij zich hier niet mee bezig en zitten ze gewoon lekker te kaarten daarboven? Ze hebben ons hersens gegeven en verder zoeken we het maar uit?
Ik denk het wel eens.
(Ik weet ook niet of het een Heer is. Misschien is het een Dame of zit er een heel team. Maar mogelijk zit er helemaal niemand te kaarten en is de Kamer Leeg.)

7 opmerkingen:

Simon zei

Misschien is het wel een donkere kamer met alleen maar hele rare foto's... :D

Flopke zei

Héél goed mogelijk, Simon! Een kamer met rare foto's. Met uitzicht op een verlaten bospad waar alleen doefis rondscharelen. En dat alles op zijn kop. Je wéét het niet.

Anoniem zei

Och Flop, dat is nog niks. Jij hebt slechts je eigen geheugen scherp te houden. Maar stel je reageert op een weblog onder meerdere pseudoniemen, waarbij je elk van die figuren een eigen toon laat aanslaan. Gevolg: voortdurend de vraag: 'schreef ik dit nu als a, b, c, x, y of z. Is dit in lijn met wat ik als x eerder te berde bracht, of was het y die zo zat te zeiken.'. Dat is pas een breintraining!

Anoniem zei

Geachte Draaisma: Pessoa revisited?

Flopke zei

Waarom reageer je dan niet via één naam, Douwe?

Niki zei

Als je nu eens gewoon ALLES prijsgeeft op je blog heb je een probleem minder, Flop!

Anoniem zei

We worden bestuurd door marsmannetjes. Al heel lang.