dinsdag 11 september 2007

De zomer kwam nooit

De zomer liet op zich wachten (en kwam nooit) en nu geldt dat ook al voor de nazomer. Ik las het in de krant. En dan wordt het extra erg, want dan was het eigenlijk wel de bedoeling geweest. We kunnen een hoop hebben, je wordt pas ontevreden als je eigenlijk mocht verwachten dat het ook anders had kunnen lopen. Zo is het ook als je net een lik van een ijsje wilt nemen en hij valt uit je hand op de grond. Dat is erg. Terwijl als je geen ijsje had, dan is het niet erg dat je geen ijsje eet. En dat is raar, want in beide gevallen eet je geen ijsje. Maar waarom heb ik het in hemelsnaam over ijsjes, daar is het toch veel te koud voor? Wisten jullie trouwens dat ik een nieuwe zonnebril heb gekocht? Vast niet, ik heb hem nauwelijks opgezet deze zomer. Ik geloof dat ik een beetje opstandig ben. En kijk, hier doe zelfs mijn handen niet voor mijn gezicht.

7 opmerkingen:

de Vogelman zei

Geweldige foto! Was je een milkshake aan het maken of zo?

Flopke zei

Nee joh Ed, daar is het ook véél te koud voor.

Pieter de Rijk zei

Inderdaad: fantastische foto! Maar, Flop, wie zo overduidelijk op het meervoud van zon uit is ('zonnenbril') moet haast wel het lid op de witte neus krijgen.

Flopke zei

Nou kijk, daar heb ik het volgende op gevonden.

Anoniem zei

Ook geestverschijningen zien er goed uit in een Kemperman-creatie!

Anoniem zei

Kocht eergisteren een fraaie retro zonnebril bij de hennes. Denk doe maar gewoon net alsof die zomer nog moet komen....

Flopke zei

Die strategie begrijp ik heel goed, Herman. Maar zelf ga ik ook graag jankerig bij de kassa staan. 'Waarom verkopen jullie nu nog zonnebrillen? Nou? Waarom?'