dinsdag 18 september 2007

This is bowling!

Bowling zegt me niets, maar films over bowlen kunnen geweldig zijn. Ik bedoel The Big Lebowski van de Coen brothers. Met The Dude (Jeff Bridges), de man die zich amper kan concentreren op wat hij zelf zegt. Verder met Steve Buscemi als vriend Donny ('Shut up, Donny') en John Goodman als de opgewonden Walter, met het mooiste quote over bowling die ik ken. Als een tegenstander een volgens hem te hoge score noteert, roept hij: 'This ain't Nam, this is bowling! There are rules here!' Daarna trekt hij zijn pistool.
Hoe kan dat? Dat een van de de leukste films die ik ken, gaat over een van de sufste activiteiten die ik - voor mezelf - kan bedenken?
(Verhip, hoe kom ik nou aan bowlingschoenen?)

1 opmerking:

Anoniem zei

En dat ze dan die urn tegen de wind in leeg gooien... Inderdaad wel grappige film.

(ja en dat ze dan ennuh, ja en die film met steven segal, ja man dat ze dan die truck opblazen weet je.. oooh ja, vet jonguh!)