woensdag 5 september 2007

Wie ben ik?

Ik begin inmiddels aardig in de war te raken, want wie ben ik? Ben ik degene die ik was? Of ben ik Flopke? Het gaat steeds meer door elkaar lopen. Ik onderteken mijn mails vaak met Flopke. Ik maak geen foto's meer waar ik met mijn gezicht opsta. Ik voel me niet compleet als de mensen om me heen niet weten dat ik Flopke ben, alsof ik dan niet echt aanwezig ben. Er zijn al mensen die mijn blog volgen en mij zelf verder niet meer zo nodig hoeven te zien. Als ik tegenwoordig een afspraak heb, weet ik niet als wie ik zal gaan. En kijk hier, links. Daar staan boeken. Die lees ik ook!
Het voelt veilig als Flopke, maar ondertussen weten jullie meer van Flopke, dan van mij. Ik bedoel: ik bén Flopke. Steeds meer.
Soms, als ik in de kroeg zit en ik wil even niet herkend worden, dan haal ik die handen voor mijn gezicht vandaan.
Zie! Ik kom er niet meer uit.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Zolang Flop en jij nog een garderobe delen valt het allemaal best mee. Ga je pas ongerust maken (en vul in dat geval zelf in wie er bedoeld wordt met die 'je') als jullie (jij en Flop dus) niet meer allebei in Kemperman gekleed willen worden, maar Flop (of jij, dat is mij om het even, qua hypothese) bijvoorbeeld gaat voor H&M. Ik wacht vol spanning af in welke creatie je zaterdag verschijnt. Bestaan er trouwens geen maskers van twee handen voor een gezicht, zodat je wel rustig onder ons kunt zijn, maar toch je handen vrij hebt? Ik neem mijn camera mee.

Sis (nu toch ook wat in de war)

Karin zei

Ik ben benieuwd hoe 'Douwe Draaisma' en al zijn subpersoonlijkheden dit probleem oplossen.

Flopke zei

We dragen dezelfde kleren, dat is een aanknopingspunt, Siske. En Flops maskers liggen in mijn kamer. Mijn kamer staat op haar foto's. Wij komen zaterdag in dezelfde creatie, als één vrouw zullen we met twee monden spreken, ik bedoel...
Heee, 'Karin'! Terug? Hoe Douwe het oplost, weet ik niet, maar hij doet het elders tegenwoordig.

Karin zei

Ja terug van een eiland met een C :-)

Niki zei

Is heel modern hoor, zo'n 2nd life. Jij doet het gewoon op jouw manier.

Pieter de Rijk zei

Dat laatste vond ik erg mooi Flop, dat je je handen voor je gezicht vandaan haalt om niet herkend te worden. Het doet me denken aan Carry-Ann Moss (Trinity uit 'The Matrix') die zonder zonnebril niet herkend wordt. Maar het betekent ook dat je alles nog behoorlijk goed in het snotje hebt.

Flopke zei

Wie? Zij? Of ik?