woensdag 12 december 2007

Ultimo december

Het is bijna zover. Met een half hoofd ben ik al weg, met de rest schrijf ik dit blogje en geef ik de taxateur een hand. (Er stond hier opeens een taxateur in mijn kamer om het huis te taxeren. Eerst dacht ik dat dit in ons belang was, maar toen hoorde ik hem op luide toon uitleggen dat het voor de aandeelhouders was. Hij komt beoordelen hoeveel winst de aandeelhouders eventueel kunnen maken, voor het geval wij financieel aan de grond komen te zitten. Volgens mij gaan de aandeelhouders er dan flink op vooruit.)
De taxateur wenste mij een goede vakantie en zei dat hij jaloers was.
'Terecht,' riep ik.
Wij mogen elkaar niet, de taxateur en ik. Hij rook trouwens naar uitjes.
Nu ga ik inpakken, tot ultimo december.
Valt het jullie trouwens wel eens op dat projectontwikkelaars deze term vaak gebruiken? Of eigenlijk zeggen ze vaker medio. Ze zeggen dan: dit project is medio december afgerond. Volgens mij denken ze dat het betekent: zo ongeveer ergens in december, maar het kan gerust ook januari/februari worden.
Dat klopt niet, want medio december betekent toch echt 15 december, met, vooruit, een uitloop naar 16 december. En ultimo december is 30 of hooguit 31 december.
Dan ben ik terug.
Als alles meezit natuurlijk, want als de Grote Leider van het land van een C. overlijdt, wordt het waarschijnlijk een grote chaos daar en zou het wel eens ergens februari/maart kunnen worden voor de eerste vliegtuigen weer opstijgen en dan ben ik niet voor mei of juni volgend jaar terug. En als dat zo is, zitten we financieel gelijk aan de grond.
Maar verder heeft dus niemand iets te vrezen.

4 opmerkingen:

Karin zei

Dag Flopke, goede reis! En houd moed, want in maart gaan ze in het land met een C. de mensenrechten respecteren (vrijheid van meningsuiting, vrijheid om te reizen). Dat ziet er goed uit!

Anoniem zei

Veel plezier, Flopke. Vaya con dios.

Anoniem zei

Heel Goede Reis Flopke!

in het echt is het allemaal nog veel erger ofwel veel leuker dan je ooit kunt verzinnen.
En overal zitten mussen, dat dan ook wel weer.. (al worden ze hier steeds schaarser)

Flopke zei

Hola Amigos, ik heb de computer op Cuba gevonden! Voor een naar locale begrippen half maandsalaris kan ik hier eventjes internetten, en de verbinding is traag.
Dank voor de wensen, ik heb een goede reis en behalve mussen, vliegen hier ook kolibri's rond.