donderdag 22 april 2010

Compensatie

De luchtvaarmaatschappijen maken veel verlies en nu willen ze compensatie van de overheid.
(De ondernemers.)
Ik vind het best. Maar misschien kunnen de luchtvaartmaatschappijen een beetje bijspringen als het slecht gaat met de overheid.
En kunnen de treinmaatschappijen iets meebetalen aan die compensatie? Want die maken nu gouden tijden door, begreep ik uit de krant.

Ik merk de gevolgen van de aswolk trouwens ook, want altijd als ik bij de AH to go ben, neem ik altijd een bakje tropische fruitsalade. In de krant las ik al dat de AH prima per trein en boot bevoorraad kon worden. Alleen de tropische fruitsalade was op, want die fruitsalade (ik zie hier dat het moet zijn fruit salade) moest per vliegtuig uit Ghana komen.
Ik neem aan dat dit ten koste ging van de winst, dus ik heb bij de kassa toch maar wat afgerekend.

2 opmerkingen:

De Quall (De Kwall) zei

Ik las op Twitter dat u de vraag stelde of ik gelukkig zou zijn of voelen... Ik kan die vraag met een volmondig ja beantwoorden, weshalve ik van deze gelegeniggeit gebruik maak om daarvan kond te doen. Aan u dan, althans.

Flopke zei

Ja, vroeg ik me ineens af. En het antwoord stemt tot tevredenheid. Wat zeg ik? Beter dan ik had durven hopen.