zaterdag 8 januari 2011

Schadelijke stoffen in de lucht

De burgemeester van Moerdijk drukte ons op het hart dat bij de brand geen schadelijke stoffen waren vrijgekomen. Dat er nog een beetje chocoladepasta om zijn mond zat, deed daar niets aan af.
Er waren in de lucht geen stoffen gemeten. Nu was dat moeilijk, want men wist niet wat men moest meten, en dan was het zoeken naar een speld in de spreekwoordelijke hooiberg.
Dat het in brand gevlogen bedrijf dagelijks een lijst aan de brandweer zond met daarop de chemische stoffen die er waren opgeslagen, deed daar niets aan af.
Nu zijn er een aantal hulpverleners ziek geworden, de burgemeester van Breda wil een onderzoek en ik zou wel eens willen weten waar je nog echte chocoladepasta koopt.


2 opmerkingen:

Unknown zei

Laat ik nu lezen: Schandelijke stoffen, maar nadere bestudering levert op dat er schadelijk staat. Gelukkig maar want schandelijke stoffen willen we niet in de lucht hebben. En hoera voor de leesbril!

Flopke zei

Als ik moet kiezen, zou ik toch voor schandelijke stoffen kiezen, vrees ik. Die hoeven niet per se schadelijk te zijn.