zaterdag 8 februari 2014

Maar was ik er wel?



Ik nam op. Het was een redacteur. Van een uitgever.
Het rare is dat ik niet meer precies weet wat ze zei. Het is al een paar maanden geleden. Ik weet eigenlijk niet eens zeker of het wel per telefoon ging, misschien kreeg ik een mail. Alleen kan ik die mail niet meer vinden, het zal dus waarschijnlijk wel de telefoon zijn geweest. Ze zal gezegd hebben dat ze redacteur die en die was van die en die uitgever... en dat ze mijn manuscript gelezen had...
Het zou ook nog kunnen dat ik niet eens opnam, omdat ik er niet was. Dat ik haar later heb teruggebeld. Dat het mijn voicemail was die ik afluisterde.
Gek. Het is niet onbelangrijk en toch weet ik het niet meer precies.
Maar het doet er niet zo toe, jullie maakt het niet uit of het de waarheid is, het gaat om het verhaal. Dus laat ik zeggen dat de telefoon ging in ik opnam...

Geen opmerkingen: