dinsdag 8 juli 2008

Op zoek naar kennis

Het was laatst weer een dolle boel en als het een dolle boel is ga je dingen doen die je vaker zou moeten doen (terwijl je andere dingen nu weer juist achterwege had moeten laten, maar dat is een ander verhaal). Ik vraag me namelijk altijd en overal van mensen af wat ze doen in het dagelijks leven, waaraan ze denken, met wie ze hun leven doorbrengen. En dan ben ik niet tevreden met het leven dat ik voor hen verzin, ik wil het echt weten. Juist om los te komen van mijn eigen hoofd. Meestal doe ik het niet, maar laatst toen het een dolle boel was en ik een man met een wit ringbaardje zag staan en op zijn hoofd een donker stukje recht haar, overwoog ik het serieus. En toen M. ook nog eens met een tientje begon te zwaaien en me opdroeg de man te vragen wanneer hij voor het laatst worteltjes had gegeten, kwam ik in actie. Van die worteltjes heb ik hem niet gevraagd, wel veel andere dingen (hij was ooit orgelbouwer, werkte nu tussen de nonnen en was zelf ook verbaasd over de kleur van zijn haar), waarna ik bij M. een borrel kwam opeisen, die mij vervolgens de rest van de avond met veel respect behandelde.

Geen opmerkingen: