zaterdag 27 september 2008

Even naar de boodschappen

Deze post is mogelijk gemaakt door Glorix Dikke bleek.
Ik kijk zelden commerciële televisie, omdat ik er niet van houd: reclames binnen een programma uitzenden. Want als het de bedoeling was, dan had de regisseur ze zelf wel toegevoegd.
(Even mijn neus snuiten met Kleenex tissues, nu met extra zachte balsem).
Ik begrijp de gedachte erachter niet. Als ik midden in een spannende scène zit, hoef ik niet per se te weten dat Gooise vrouwen morgen op televisie komt. Zeker niet omdat ik dat al had begrepen uit de vorige zes reclameblokken en ook al omdat morgen niet naar Gooise vrouwen ga kijken, aangezien dat programma ook weer zal worden onderbroken met mededelingen die er niets mee te maken hebben.
De Da Vinci Code werd wel zeven of acht onderbroken door reclameblokken. Heel precies weet ik dat trouwens niet, want omdat er zoveel reclame inzat, liep de film nogal uit, waardoor het einde niet meer was opgenomen. En die blokken bestonden overwegend uit dezelfde reclames. Omdat ik zelden commercieel kijk, wist ik zelf niet meer waarom. Nu weet ik het weer.
En dan doe ik nu even wat vertrouwde Nivea Crème op mijn handen.

Geen opmerkingen: