woensdag 21 januari 2009

"Ik wil griep"



En weer kreeg ik de zoekvraag: 'Ik wil griep.' Omdat de vraag vaker terugkomt, is het blijkbaar een nijpend probleem en zal ik er serieus op ingaan. Ik kan er het volgende advies voor geven: begin er een volgende keer eerder mee. Want griep is net als een examen, daar moet je bijtijds mee beginnen. Start daarom twee weken voordat je het examen krijgt (wat waarschijnlijk de reden is dat je je nu met griep wilt ziekmelden). (Het feit dat je aan de vooravond van het examen nog moet googlen hoe je griep kan krijgen, laat trouwens zien dat je geen sterke planner bent.)
Een tongzoen van iemand die zich niet helemaal lekker voelt, is natuurlijk de korste klap. Zoen bij voorkeur meerdere patiënten op de mond. Als je niet zo fysiek bent ingesteld, maar je bent meer iemand van de gestrekte arm, drink dan uit hun glas (zet je lippen op de plek waar de patiënt zijn lippen zette).
Griep wordt niet via de lucht maar eerder via de handen overgedragen. Raak daarom alle deurklinken aan, ga op ziekenbezoek en speel een spelletje kaart met de patiënt. Druk in het openbaar vervoer op alle knopjes, raak alle stangen aan, was je handen niet, maar steek eens een vinger in je mond of peuter in je neus. Ondersteun dit alles door een nacht door te halen, te veel te drinken en ongezond te eten. Zo moet het toch lukken. (Mij is het ook weer gelukt.)
Mocht je onverhoopt toch te veel weerstand hebben, tja, dan volgend jaar beter. En dan zit er niet veel anders op: verdraai je stem en meld je ziek.
Of sla dat boek eens open.

Geen opmerkingen: