maandag 4 januari 2010

Een goed begin

Morgen wil ik weer met de trein reizen, en omdat de treinen het de afgelopen maand nogal lieten afweten, keek ik alvast of er vandaag iets reed. En dat is verstandig, want naast de zomer en de herfst, is de winter een problematisch seizoen voor de NS.
Het viel mee. Alleen problemen op de volgende trajecten:

van station utrecht centraal naar station amersfoort in beide richtingen, van station zwolle naar station leeuwarden in beide richtingen, van station amersfoort naar station deventer in beide richtingen, van station rotterdam centraal naar station utrecht centraal in beide richtingen, van station sittard naar station heerlen in beide richtingen

En hoe lang dit allemaal ging duren, daarover las ik de volgende kernachtige boodschap.

geldigheid: prognose 04-01-10, 23.59 uur

Aan de dag van morgen wil men duidelijk de vingers niet branden.
Verder was ik natuurlijk benieuwd naar de oorzaken.

oorzaak: een tekort aan treinen

Zo rond middernacht heeft men mogelijk een oplossing gevonden, want na twaalf uren rijden er geen treinen meer. Dan zul je zien, dan zijn die logistieke problemen binnen de kortste keren opgelost. Tot een uur of vijf, zes de volgende ochtend in ieder geval.

En die total frontal face foto, daarmee wil ik laten zien dat ook ik er weer zin in heb.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Niet om het een of ander, Flopke, maar men is bij de NS het spoor bijster als het eenmaal sneeuwt. Ze kunnen beter rendieren voor de locomotieven spannen... Maar ja, kom maar eens op het idee!!!

(Code is 'under', blz. 24, 3de regel van onderen, woord 7, letter 3)

Flopke zei

Vriend! Goed idee. Of anders zouden ze gewoon een storingsmonteur aan het stuur zetten. Die schijnen ook met sneeuw te rijden.
(En ik zeg: Bingo!)

De Quall (De Kwall) zei

Was het nog gelukt met het treintje rijden? Enige 'ordnung'op het rangeerterrein? Of hadden ze een houding van: 'Das soll mir ein Würst sein!'

Gefelicteerd met je Bingo, de prijs is een theezakjesdroogrekje ...

Anoniem zei

Heej, ik sta als "quallekop" en als "De Quall"!!!

Flopke zei

Hij ging, heer Q (die naam klopt in alle gevallen), hoewel de reis aanmerkelijk langer duurde dan het spoorboekje aangaf. Dus ik begrijp heel goed dat men van het spoorboekje af wil, want wie niets belooft, kan zich daar gemakkelijker aan houden en dat scheelt weer in de statistieken.
(Niets mis met een nieuw theedroogrekje, maar is het niet jammer dat u uw zelf in elkaar gemacrameede exemplaar dan niet meer gebruikt? Ja, dat is jammer. Zonde!)