zaterdag 17 maart 2012

Over niets

Als er belangrijke dingen gebeuren, maar je wilt de privacy van mensen respecteren, dan schrijf je er niet over en is er eigenlijk geen ruimte om te schrijven over wat minder belangrijk is.
Nu is privacy respecteren een ouderwetse en vooral linkse hobby. (Behalve als het over privacy van eigen inkomsten gaat, privacy over van wie je bergen met geld krijgt. Dat kan behoorlijk rechts zijn. Heel rechts zelfs. Linksvijandiggezindrechts.)
Maar de privacy van anderen respecteren, je mond houden en er niet eropaf gaan, aanbellen en beginnen te jennen, dat is erg Job-Cohennerig, daar loop je niet mee te koop.
Dus dan houd je je mond en doe je of je er niet bent.
Maar af en toe krijg ik de vraag of ik nog een keertje iets wil schrijven. En dan zeg ik niet: SCHRIJVEN? HOEZO MOET IK SCHRIJVEN? IK MAAK ZELF WEL UIT OF IK IETS GA SCHRIJVEN, BEMOEI JE MET JE EIGEN ZAKEN! Want hoewel het helemaal niet raar is in deze tijd om zo te reageren , blijf ik het een beetje onaardig vinden. Liever schrijf ik dan gewoon iets.
Maar ja, hoe schrijf je iets over niets?

4 opmerkingen:

robtheblob zei

nou.. zo? of wel over iets, maar dan iets heel kleins. Zo klein, dat het in precies de goede verhouding staat tot de privacykwestie. Zoiets?

Suske. zei

de grote lijnen uitschrijven maar de pikante details achterwege laten ?

Flopke zei

Hé Suskeee, gezellig! En ik ben meer van de overloze beschouwingen over pikante details. Of over niet-eens-pikante details. Wat jij Robtheblob? Misschien ga ik weer eens een saai stukje schrijven over iets enorm onbelangrijks.

robtheblob zei

Ha.. ik ben een groot voorstander van stukjes over enorm onbelangrijke dingen. Doe er maar een paar, kijken hoe het uitpakt :)