donderdag 11 februari 2016

KPN monteur



Vandaag wilde ik vader Flopke bellen, maar zijn telefoon deed het niet. Daarom appte ik, want vader Flopke is ook al van die markt thuis.
Of hij wist dat zijn telefoon het niet deed.
Al snel belde hij terug. Met zijn mobiel. Want inderdaad deed de telefoon het niet meer.
Hij legde uit dat er een monteur van KPN langs geweest. En daarna werkte de telefoon niet meer.
Aha, zei ik en wilde al ophangen, maar hij was nog niet klaar.
De monteur kwam langs omdat hij zowel internet, als televisie als telefoon zou aansluiten op het KPN-net. Vader Flopke is momenteel namelijk aangesloten op een lokale aanbieder die toen het hele dorp klant was, zijn prijzen drastisch ging verhogen. Maar dat is een ander verhaal. Vader Flopke wilde een KPN abonnement om een andere reden, hij wilde interactieve tv. Vandaar dus die monteur. Maar de monteur had rugpijn en had er dus niet zoveel zin in. Zeker niet omdat hij zich voor dit werk in allerlei bochten moest wringen. En toen hij in de meterkast keek, vond hij het helemaal ingewikkeld worden. Hij legde aan vader Flopke uit dat het een heel gedoe zou zijn en veel werk en dat er allerlei dingen geboord en omgelegd moesten worden. En dat allemaal met die rugpijn.
Vader Flopke begreep dat en zei: 'Laat dan maar.'
Dat vond de KPN monteur een goede oplossing. Alleen had hij de telefoon al overgezet. Die zou hij terugzetten, maar dat kon niet gelijk. Dat duurde een paar dagen, dat was wettelijk zo geregeld.
Vandaar dus.
De KPN monteurs die ik op internet vond hebben allemaal geen rugpijn. Daarom leek me deze illustratie beter.

Geen opmerkingen: