woensdag 17 oktober 2007

Nee, Flopke, nee

Ik heb iets nieuws thuis, maar daarover wil ik hier niet vertellen, want wat moet ik erover zeggen? Dat het mooi is? En dan? Wat moeten jullie daarmee? Verder heb ik gister iets gedaan, maar ook daarover wil ik niets kwijt. En ik zit met een probleempje, waarmee ik jullie verder niet wil lastigvallen. Nog altijd wil ik geen verslag doen van mijn leven.
De afgelopen dagen zit ik ermee, want waarover moet het dan gaan? Het is Leeg in mijn hoofd. Na de Belangrijke Amerikaan heb ik niets meegemaakt waarvan ik vind dat de wereld het moet weten. Ik heb opgeruimd, alle troep is weg, en nu blijft er niets meer liggen om over te schrijven. Geen kruimeltje aanleiding, omdat ik de grote balken oversla.
(Of is het toch de sluimerende griep die mijn hersens vastzet?)
En als er dan niets te schrijven valt, welke woorden gebruik je daarvoor? Hoeveel precies? Waar zet je ze neer en hoe illustreer je het?
Er klinken stemmetjes in mijn hoofd. Ze roepen: 'Vooruit Flopke, gooi het eruit. Laat zien, vertel alles en haal die handen voor je gezicht vandaan.'
Maar op de achtergrond hoor ik een andere stem, monotoner, langzamer: 'Nee, Flopke, nee.
Nee nee, Flopke, nee.'

6 opmerkingen:

Karin zei

Nee je hebt helemaal gelijk dat je hier niets over dat object schrijft, maar ik ben wel bloednieuwsgierig! Misschien nog een verhaaltje over Theo dan? Dat hij nog een broer had? Nou ja, moet je maar net zin in hebben.

Anoniem zei

Eindelijk laat ze haar gezicht zien:

http://www.bibipakketten.nl/pakketten/flopkexx.htm

Google is your friend :)

Anoniem zei

En om het makkelijk te maken:

Dit is ze dan!

Flopke zei

Zo is het, Ed. En wegens haar belletje niet geschikt voor kinderen onder de drie jaar.

Anoniem zei

Tja, Flop, tja. ('Tja' betekent iets tussen ja en nee in, en is in dit geval dus zeer geschikt.)

Flopke zei

Mooi woord wel, tja. Toch jammer dat ene Matthijs Bil het geconfisqueerd heeft.