woensdag 10 oktober 2007

Om over Andere Zorgen te Zwijgen

Ik ga maar niet verder over het bezoek aan de Belangrijke Amerikaan. Sla zaken over als: 'Maak je Aantekeningen tijdens het Gesprek?' (Neemt de aandacht weg, je moet ook nog vragen stellen, schakelen tussen het Engels en Nederlands, hij ging te snel, je moet hem ook nog aankijken. Aan de andere kant keek hij raar naar mijn blocnote, zeker als ik zomaar een los woord noteerde, dat ik soms ook weer doorkraste. Bij het weggaan vroeg hij bezorgd, naar mijn opnameapparaatje wijzend, of ik wel zeker wist dat het erop stond. Ik haalde luchtig mijn schouders op.)
(Soms moet je geluk hebben.)
(Of een goed opnameapparaat kopen.)
(En ik reken op het laatste.)
(Terecht overigens.)
Ook ga ik niet meer in op zaken als: 'Geef je een Hand bij het Afscheid?' (Had niet gehoeven, want ik stond al in de lift. Toch stak ik mijn hand even tussen de liftdeuren en kreeg hem bijtijds weer terug.) En verder heb ik het niet over de gedachten die ik had rond het thema: 'Hoe Normaal zijn mijn Reacties?'
Ik ga er achteloos aan voorbij. Het gaat er alleen maar om de Fotograaf te illustreren dat als een bezoekje van iets meer dan een half uur genoeg materiaal oplevert voor een serie blogjes, dat je van een reis naar Cuba met gemak een flink boek vol zorgen kunt samenstellen.

6 opmerkingen:

Karin zei

Welk opname-apparaat is dat, Flop? (De mijne is stuk)

Flopke zei

MD recorder van Sony, 'Karin'.

Anoniem zei

Ik werd eens geinterviewd door iemand met een recorder, die na afloop toch geen opnames gemaakt bleek te hebben. De aantekeningen boden geen uitkomst, zei de journalist later door de telefoon: hij kon er geen chocola van breien. Dit is een letterlijk citaat. Ik vond het dus niet zo erg dat hij mijn woorden nooit meer zou weergeven in de krant. Het Friesch Dagblad. Ach.

Flopke zei

Ik heb het één keer gehad, maar dan dus andersom. Ik had twee uur gepraat met een adviseur en thuis bleek er niets op mijn bandje te staan. Wel had ik summiere aantekeningen gemaakt. Ik ben als een gek alles gaan opschrijven wat ik nog wist. Heb per telefoon geloof ik nog anderhalve vraag gesteld aan de adviseur.
Ik geloof niet dat het verder iemand is opgevallen. En het verhaal was snel klaar!

Anoniem zei

Ja, De Problemen...
Je hebt me hevig geinspireerd tot een blogpost hierover. http://marinalog.web-log.nl/marinalog/2007/10/interview.html

Benieuwd naar je volgende interviews..

Flopke zei

Ik eerlijk gezegd zelf ook, Marina.