maandag 21 september 2009

Helpt 'ie nu?



We hebben nu een paar mooie dagen achter de rug, ik heb buiten gezeten, heb er zelfs gegeten en het wespengeval hing er wapperend bij. Nu moet ik eindelijk weten of hij werkt.
Eerst maar eens de resultaten: er is één wesp geweest, die bleef even, ging weg en kwam later nog even terug.
Als dat alles is, doe ik het ervoor. Een uitstekende score als je het vergelijkt met hoeveel wespen er op mijn overvolle wespenvanger zijn afgekomen.
Ik stel me voor hoeveel wespen er geweest waren als dat ding er niet gehangen had. En ook hoe lang die ene wesp wel niet was gebleven als hij het nepnest niet had gezien.
Maar goed, het kan natuurlijk ook zijn dat het wespenseizoen over is. Of misschien zaten daar wel wespen.
Dus als ik eerlijk ben, heb ik geen flauw idee. Vooralsnog houd ik het er maar op dat het wespengeval me niet hindert. En hij was niet eens erg duur. Ik doe het ervoor. Ik bedoel: ik heb veel duurdere dingen die me veel meer in de weg staan.

5 opmerkingen:

Zeekraai zei

Volgens mij trekt het nepnest juist nieuwsgierige wespen aan. Het ding is ook veel donkerder als onze Nederlandse wespennesten. Dus wilden ze vooral even kijken ?
Inmiddels is het ding hier losgewaaid van z'n ophanglusje.
Klusje voor schoonmoeder.

-wordt vervolgd-

Flopke zei

Verrek! Jij hangt hem ondersteboven, je hebt gelijk. Wat zijn er toch veel mogelijkheden.
En over de kleur: hij is gevlamd. Ik dacht: wij zien het amper, maar misschien is dat extra alarmerend voor de wesp.
Wordt vervolgd inderdaad, de onderste steen moet boven, en we zijn nog amper begonnen met graven.

missmissie zei

ik expirimenteer nu met fruitvliegjes. ze schijnen gek te zijn met azijn. en als je een paar druppels afwasmiddel bij de azijn voegt, dan verdrinken ze er in. soort gigantische osdorperharingkar waar je nooit meer uit komt, zo stel ik mij voor.

Flopke zei

Goeie tip! Komt helaas een beetje laat, want voor de vakantie de vuilniszak in de keuken laten staan. Inmiddels gaat het weer, dank u. Ben dol op foto's van het slagveld. (Beloof een foto van een Osdorpse haringkar retour te sturen.)

Flopke zei

By the way: hoe kom jij aan die fruitvliegjes dan?