dinsdag 15 september 2009

Hoedjesdag



Begrijp ik het nu goed? We hebben met zijn allen enorm veel geld aan een bank betaald, dat onder meer gebruikt is om de bonussen van de topbestuurders te betalen, die niet in staat zijn gebleken om de bank goed te besturen.
(Want zeg nu zelf: een bank die je geld moet geven, is als een ijsjesfabriek die je ijsjes moet gaan brengen.)
Op de vraag waarom deze topbestuurders zoveel geld moeten krijgen, luidt het antwoord: als we ze niet fatsoenlijk betalen, kunnen we geen topbestuurders aantrekken.
Ik denk eerlijk gezegd dat het ons veel geld kan schelen als we geen topbestuurders meer benoemen.
Kroes is het met me eens: we hadden ING niet zoveel geld moeten geven. Ze gaat er nog eens goed over nadenken, maar als ze dat echt vindt, dan moet de bank een stevige boete betalen. Aan haar.
Ik moet er nog eens diep over nadenken, want volgens mij klopt er hier iets niet.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Leuk hoedje!

Flopke zei

Ja hé? Gek, had opeens zin om hem op te zetten.

Zeekraai zei

die boete verrekenen ze dan wel weer...
met onze rente, dat is.

Flopke zei

Uiteraard moeten wij dat betalen, omdat zij anders geen geld meer hebben om hun topbestuurders te belonen. En daarom krijgen we in de toekomst een boete opgelegd... ik was inderdaad nog niet klaar met mijn financiële beschouwingen, en nu is het te donker.