maandag 21 januari 2013

Overtuigende kleren




Laatst zag ik met sporten het programma dr Oz, (de naam weet ik niet precies). Het leek me in eerste instantie een wat onbetrouwbare gebruinde Amerikaan die producten kwam aanprijzen en andere twijfelachtige adviezen gaf. Zo adviseerde hij welke dagcrème we moeten gebruiken, ongetwijfeld die van zijn beste sponsor. Daarna woog hij een gifgroen poeder af, met aan de andere kant van de weegschaal wat fruit. Hij deed er net zo lang poeder bij tot het even zwaar was als het fruit. Wat hij er precies mee wilde aantonen,  heb ik niet helemaal begrepen, maar volgens mij was zijn conclusie iets als: even zwaar, dus zeker zo gezond.
Hij had een vlotte babbel, maar daar kijk ik wel doorheen. Overtuigender van dr Oz was zijn kleding. Hij droeg geen witte jas, zoals je zou verwachten, o nee. Dat is namelijk iets dat wasmiddelenverkopers dragen. Dat was hij niet, hij ging verder. Hij droeg een operatiepak.
Ik was om, want wie daar op komt, heeft net even langer in de collegezaal rondgehangen.
(Een foto van mij met mijn kleren. Zeker geen operatiepak, ik draag zoveel mogelijk warms over elkaar heen.)

4 opmerkingen:

gewebkijk zei

'ik zag dr oz bij het sporten". is dat het nieuwe ík lees de prive alleen bij de kapper"? ;)

Flopke zei

Zo zou je het kunnen zeggen, maar toch vind ik het wel nuttige informatie. Het is een groot verschil of iemand de privé bij de tandarts inkijkt of dat hij een abonnement heeft. En of iemand thuis ranzig naar TLC zit te kijken of gedwongen op de sportclub. Nu ik er zo over nadenk: ik vind het een heel belangrijke toevoeging.

gewebkijk zei

eens, maar ik plaag nu eenmaal ook graag.

Flopke zei

Daar wil ik je verder helemaal niet op aanvallen. Moest wel even denken over wat ik zelf eigenlijk vond. En het fijne is: toen bleek ik iets te vinden.