dinsdag 1 oktober 2013

Speciaal voor jou daar



Speciaal voor jou daar, in dat ziekenhuis.
Had ik de juiste kleren aan op het personeelsuitje?
Ik droeg een zwarte wollen jurk met een groen warm jack erover. De personeelsdag begon met een gps-tocht. Wie dat niet wilde, kon kaartjes krijgen, maar dan kreeg je ook strafpunten.
Wij kozen als één man voor de strafpunten, we gingen toch niet winnen. Dat was het goeie van onze groep: onze neuzen stonden dezelfde kant uit, we gingen allemaal voor die ene missie: met zo min mogelijk moeite en zo min mogelijk kleerscheuren halverwege de tocht stranden.
De makkelijke optie bleek trouwens nog behoorlijk tegen te vallen. Handig was wel dat de locatie op de kaartjes stond aangegeven, zodat ik die in de routeplanner van mijn iPhone kon invoeren. Ook toen was het nog niet makkelijk, ik ben niet zo goed in navigeren, dus het duurde een tijdje voor we locatie één hadden gevonden. Na anderhalf uur kwamen we bij de derde locatie, iets verderop, waar we een van de organisatoren zouden treffen die ons een opdracht zou geven. Toen we aankwamen, sprak collega S de historische woorden: 'Hé! Daar heb je Pieter van Registraties!'
Zoiets hoor je alleen op personeelsdagen, zei ik tegen S. Daarvan raakte ze de rest van de dag in een identiteitscrisis. Hoe het nu is, weet ik eigenlijk niet, ik heb haar niet meer gezien.
Over Pieter van Registraties later meer. Eerst een foto van Collega S.
En de conclusie: het was die middag zacht, dan is een wollen jurk met een jack erover eigenlijk te warm.

1 opmerking: