zaterdag 26 oktober 2013

Even een ander dingetje over God...




Ik sprak Broer nog over mijn Jehova's en dat ze het zo hadden laten afweten. Tussen neus en lippen zei hij dat het niet klopte wat ze zeiden. Dat Adam en Eva 4000 jaar voor Christus geschapen waren. Hij haalde er een boek bij en las een citaat voor. Daar Stond het. (Het is een boek van de familie Blokker die er onderzoek naar hebben gedaan.)
Ik vind 4000 jaar nog kort, omdat ergens in mijn hoofd zit dat het eerder 7000 jaar geleden moet zijn, maar als je 4000 optelt bij de 2000 na Christus, dan kom je toch al aardig in de buurt en toen ik me dat realiseerde kon ik me er wel bij neerleggen.
6000 jaar geleden dus.
Als het over de Heer ging, kon ik altijd bij hem terecht, zei Broer. 'En nog even een ander dingetje over God...'
Hij heeft er een bibliotheek over. Of hij haalt het allemaal uit dat Blokker-boek, dat weet ik eigenlijk niet. Ondertussen luisterde ik half naar wat hij zei, het is me dus weer ontschoten, maar dat maakt niet uit, want het komt vast nog wel eens voorbij. Broer en ik hebben nog een Eeuwigheid om over God te praten.
En muizen natuurlijk, ook daarvoor kan ik bij hem terecht.
Ondertussen blijf ik Hopen dat Ze komen. Want ze zaten er 3000 jaar naast, we hebben veel te bespreken.

Geen opmerkingen: