woensdag 27 augustus 2014

Waar ik allemaal niet líg...



Ondertussen lig ik al meer dan een week in de boekhandel. Nou ja, niet in alle winkels, ik hou het bij, ik vraag er iedereen naar die in een boekhandel komt. Rotterdam (ja) en Amsterdam (ja), Venlo (geloof het wel), Kampen (nee), Utrecht (ook niet) en Arnhem (nou en of). Ik heb foto's ontvangen van hoe ik daar in de kast sta, op een stapeltje lig, ik heb foto's van boeken op salontafels, ik hoor over hoe ik op nachtkastjes terechtkom, collega's die me mee naar bed nemen, binnenkort vlieg ik mee naar Italië, ik kom op de radio en sta groot en klein in de krant en ik ga naar de Uitmarkt. En ik denk: nou nou Flopke, zo belangrijk is het allemaal niet, na een maand ben je weer vergeten. En ik denk: hoeveel debuten komen er wel niet uit? En ik denk: Flopke... jij calvinist! Ik denk: geniet er nu maar van. Ik denk: nu even over iets anders. En ik denk: weet je Flopke, nu moet je wel met iets nieuws komen...

4 opmerkingen:

Karin zei

Zo gewoon is het ook niet, Flop! (Heb je de redactie van de Gelderlander zo ver gekregen dat ze je een zwart balkje hebben gegeven? Goed hee!)

Pauline zei

Word maar katholiek, Flop, en geniet ervan! Ik ga ook gauw lezen, was nog even te druk.

Flopke zei

Dat was zo vriendelijk Karin. En ik heb er niet eens om hoeven vragen.

Flopke zei

Ga ik proberen Pauline, ik dacht toch dat ik al aardig op weg was, maar nu staan er toch hekjes.
En kan me voorstellen dat jij druk was...