zaterdag 27 februari 2010

Stemadvies

Gister in de stad kwam ik een olifant tegen. Daarna ontmoette ik mensen met VVD folders. En daarna zag ik Mark Rutte. Hij gaf me een stemadvies. Hij vond namelijk dat ik VVD moest stemmen.
Ik zei dat ik dat niet ging doen, zelfs niet nu hij daar zo naar mij stond te glimlachen. Ik stem namelijk niet op iemand omdat hij dat vraagt. Noem me principieel.
Maar omdat het soms blijkbaar wel zo werkt, riep ik hem mijn stemadvies over mijn schouder toe. Ik hoop dat ik hem heb overtuigd.
Ik was al een straat verder, toen ik wist dat ik een foto van hem had moeten maken. Dat zou hij wel hebben gedaan, waarom was hij anders helemaal naar mijn stad gekomen?
Jammer.
Want dan had ik nu een snedig stukje over hem kunnen schrijven. En over andere politici.Uit de krant begreep ik dat dit is wat ook Bos dit de komende maanden gaat doen. Ik zou iets kunnen zeggen over of ik denk dat politici hiermee het beste uit zichzelf halen.
Maar ik heb geen flopke-foto van hem.

5 opmerkingen:

marina zei

wie is die aardige meneer en kan ik op hem stemmen?

Flopke zei

Die meneer van de foto? Dat is niet meer dan een voorbeeld van hoe het had kunnen zijn met Mark. Op hem kun je niet stemmen, je kunt hem hooguit een fooi geven. Moet je wel naar Cuba, vrees ik.

KAAT zei

Dat is toch niet de heer Ad Vies hé?

Flopke zei

Neeee Kaat, een of andere Cubaanse gids. Ik heb geen foto van mijzelf en een politicus.

KAAT zei

:-)...dat lijkt me beter!! Tenzij je natuurlijk wenst om met een politicus op een foto te staan. In dat geval lijkt het me beter als de politicus de handen voor het gezicht doet...voor het beeld dan.( AdVies!!)