woensdag 1 juni 2011

Gewonnen I


Het zit zo, mijn boekhandelaar geeft elke maand een boek weg en dat doet hij door op Facebook te zeggen welk boek. Je hoeft de titel niet eens te onthouden, alles wat je moet doen is als eerste in de winkel komen en zeggen dat je het facebookboek wilt.
De eerste keer was ik er op tijd bij, maar het ging om een boek van Mart Smeets en dat hoefde ik niet. Dat heb ik in de winkel ook gezegd.
Achteraf vond ik dat niet aardig, ik had beter mijn mond kunnen houden.
Een andere keer was ik te druk en weer een andere keer vond ik een boek leuk, maar was ik te laat.
Afgelopen week was ik was in de stad, ik was zelfs in de boekhandel geweest, maar was vergeten dat ik naar het facebookboek moest vragen. Dat herinnerde ik me toen ik in de kroeg zat. Ik facebookte (geen sociaal medium of ik meld me aan) dat ik dat jammer vond. Maar het was niet jammer, het bleek er nog te liggen. Ik snel naar de boekhandel...
En nu moet ik naar een feestje, waarover er ook vast veel te vertellen valt. Maar dat verhaal mag niet voorpiepen.

Geen opmerkingen: