zondag 16 maart 2008

Geel plasticje

Hoe kom je aan een geel plasticje dat je ergens aan kunt hangen? Als volgt: je gaat naar een gelegenheid waar een garderobe is. Daar lever je je jas in, en daarna je tas. Als je het bonnetje van je tas krijgt, zeg je - en dit mag met een lichte verontwaardiging - 'Hé, krijg ik ook nog een kaartje voor mijn jas.'
Degene in de garderobe ziet dat er aan het haakje waaraan je jas hangt, geen geel plasticje meer hangt, biedt zijn excuses aan, hangt je jas op een ander haakje en overandigt je een geel plasticje dat je ergens aan kunt hangen. Je stopt het plasticje in je tas, samen met het bonnetje voor je tas. Als je later weggaat, lever je je gele plasticje en je bonnetje in, je krijgt je jas en je tas terug. Achterdochtig controleer je of je sjaal er wel bij zit en je vertrekt. Later, als je thuis bent, zul je in je tas het gele plasticje vinden en je realiseren dat je die kreeg toen je je jas aan het eerste haakje liet ophangen, waarna je hem gedachteloos in je tas hebt gestoken.
Nu de volgende vraag: wat doe je met het gele plasticje: houd je het, ga je op zoek naar het adres van de betreffende locatie om het terug te sturen of lever je ooit een keer in bij een garderobe waar ze vergelijkbare plasticjes hebben, in de hoop er nog een leuke jas voor terug te krijgen?

3 opmerkingen:

Karin zei

Of wordt het het begin van een verzameling plasticjes van allerlei gelegenheden, wellicht in een verzamelalbum?

Anoniem zei

haha, het gele plasticje uit Hal 4 waar je nog specifiek om moest vragen want de garderobestudent dreigde je jas zomaar ergens op te hangen...

Flopke zei

Hm Karin, ik weet niet waar ik ze allemaal moet hangen. En Marina, het is dus het éérste gele plasticje, het tweede heb ik gewoon ingeleverd en daarom heb ik mijn jas terug.