maandag 3 maart 2008

Geen muizen

Zoals ik zei: zorgen maken, daar kun je talent voor hebben. Ik droom van muizen, ik betrap ze in winkels en weet inmiddels dat heel Utrecht en Amsterdam ervan vergeven is. Bovendien zou ik niet weten hoe je ze weg kunt krijgen.
Hier zijn geen muizen.
Niet op dit moment.
Niet dat ik weet.
Toch luister ik of ik ze toevallig hoor. Net nog, ik hield mijn adem in, maar hoorde niets. Ik kijk achter mijn boekenkist en achter mijn oude koffer.
Niets.
Nergens een muisje. Maar het zou een ideale schuilplaats zijn. En er liggen hier kruimeltjes op de grond. Dus maak ik me alvast zorgen over hoe ik ze straks weer wegkrijg.
Ik heb geen muizen in mijn kamer, en dit zijn drie schroefjes. Er kriebelen hooguit muizen in mijn systeem.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Misschien komen ze als je wat stukjes kaas en broodkruimels langs de plinten legt.

Flopke zei

Ach ja, en als ik erg ongeduldig ben, kan ik altijd vast een paar muisjes uitzetten.

Anoniem zei

Jaja, het uitzetbeleid van Flopke...

Flopke zei

Inderdaad Ed, door uit te zetten, naar binnenhalen.